(Google) Adwords

Het betreft een betaalde advertentie van uw bedrijf die bovenaan de zoekresultaten verschijnt wanneer bezoekers van de Google of Bing zoekpagina bepaalde zoekwoorden gebruiken.

(Google) Analytics

(Google) Analytics is een technologie en meetinstrument waarmee de prestaties van een website, zoals bezoekerstromen en paginaweergaves, gemeten wordt. Daardoor kan het succes van een online marketing campagne bepaald worden.

A/B Testen

Een test om te meten welke content en/of call-to-actions het beste werken. De helft van de bezoekers van de website krijgt de ene versie van de content/call-to-action te zien en de helft van de bezoekers krijgt de andere versie van de content/call-to-action te zien. Na de testperiode ziet u welke versie het beste converteert.

Betaalde zoekresultaten

Betaalde zoekresultaten zijn die zoekresultaten naar voren komen/boven aan staan, omdat het bedrijf er voor betaald heeft. Bijvoorbeeld door Google Adwords.

Bounce rates

Het percentage bezoeken waarbij één pagina wordt geladen (dat wil zeggen, sessies waarbij de bezoeker uw site verlaat op de instappagina en verder nergens op klikt).

Call-to-action

Een call-to-action is een oproep aan de bezoeker op uw website om tot actie over te gaan. De woordkeuze bij een call to action moet uitgaan van een actie en is daarom een werkwoord of woorden die urgentie uitstralen zoals ‘bestel direct’ en ‘koop nu’.

Click

Wanneer een klant een advertentie ziet en er ook daadwerkelijk op klikt wordt dit geregistreerd als Click.

Click-trough-rate

De click-trough-rate aantal clicks op een advertentie gedeeld door het aantal keer dat de advertentie vertoond is.

Kennis

Lees, beoordeel en plaats zelf ook interessante content over innoveren, marketing en online.

Kennis

Checklist: wat kenmerkt een goede website

Check 1: makkelijk te vinden

Check 1: makkelijk te vinden

De klant moet uw website makkelijk kunnen vinden onder de relevante zoekwoorden.

Check 2: leiden tot actie

Check 2: leiden tot actie

Uw website moet uitnodigen tot actie, zodat de klant verder klikt voor meer informatie over uw producten en diensten.

Check 3: vertrouwen

Check 3: vertrouwen

Uw website moet vertrouwen uitstralen. Wees open met uw contactgegevens. Bovendien is het verplicht uw KVK-nummer op uw website te plaatsen.