Blogs
Blog
Meest recente bericht
Hoe zet je social media effectief in voor jouw bedrijf?
Social mediakanalen bieden de mogelijkheid om op een laagdrempelige manier met jouw doelgroep of kopers in contact te komen. Neem potentiële kopers mee in nieuws over jouw bedrijf, promoot nieuwe producten en maak ze betrokken. In dit artikel geven we tips hoe je dit...
Blog
Hoe zet je social media effectief in voor jouw bedrijf?
Social mediakanalen bieden de mogelijkheid om op een laagdrempelige manier met jouw doelgroep of kopers in contact te komen. Neem potentiële kopers mee in nieuws over jouw bedrijf, promoot nieuwe producten en maak ze betrokken. In dit artikel geven we tips hoe je dit...
Prospex: Scoren met social selling
De tijd van product push via cold calling is definitief voorbij. Niet alleen de markt is veranderd, ook klanten en technologieën. En daarmee dus ook de manier van acquireren. Stap voor stap bouw je vandaag een vertrouwensrelatie op en attendeer je...
Online en offline: identiteit van jouw autobedrijf
DE IDENTITEIT VAN JOUW AUTOBEDRIJF Wat is de identiteit van jouw autobedrijf eigenlijk? Voor veel mensen en zeker ook voor veel ondernemers een lastige vraag. De definitie van identiteit: “Dat wat uniek of eigen is aan iets of iemand”. In het geval...
Goede foto’s voor uw voertuig advertentie
Uit onderzoek blijkt dat voertuig-advertenties met goede foto’s beter presteren. Goede foto’s levert meer betrokkenheid op met de advertentie. En dit leidt tot meer e-mailtjes, belletjes en website bezoeken. Om sneller je auto, motor of fiets te verkopen, is het...
Lead Analytics: optimaliseren
Rendementsverbetering door optimalisatie Het mooie van de inzichten die je vergaart met Lead Analytics is dat je ook kunt gaan meten wat de invloed is van wijzigingen die je doorvoert. Je kunt namelijk gaan experimenteren met de uitgaven die je doet...
Lead Analytics: hoe ga je ermee aan de slag?
TIP 1: LEADS REGISTREREN Het allerbelangrijkste, en dus tip 1, is dat je gewoon start met het bijhouden van leads. Zoals in het eerste blog is aangegeven, kun je gewoon beginnen door leads op een A4 te zetten. Vermeld de naam van de klant, de...
Lead Analytics: waarom moet ik ermee aan de slag gaan en wat levert het mij op?
In ons voorgaande blog beschreven wij hoe jij kunt zorgen dat je inzicht krijgt in waar je leads vandaan komen. Maar alleen weten waar leads vandaan komen is niet voldoende. Belangrijker is nog, te weten wat de kosten van de verschillende leads zijn...
Lead Analytics: waar komen jouw leads vandaan?
LEADBRONNEN BEPALEN Weet jij waar jouw leads vandaan komen? Is jouw antwoord Ja, heb je dat dan ook daadwerkelijk gemeten, of is dat een onderbuik gevoel? Is jouw antwoord nee, dan gaan wij je in de blogreeks Lead Analytics overtuigen waarom het een...
Stappenplan betere auto-advertenties
Zo haal je meer leads uit auto-advertenties! 16 SEPTEMBER 2019 | ± 1 MIN Meer rendement uit online advertenties door stap voor stap verbeteren. Bekijk en download hier het stappenplan voor het verbeteren van uw online advertenties Download:...
Transavia: Zo optimaliseert Transavia de conversie op de website
Wat kunnen we leren van de manier waarop Transavia de conversie op de website optimaliseert? De luchtvaartmaatschappij zoekt naar een ideale balans tussen klantvriendelijkheid en omzetstijging op de (mobiele) website. A/B-testen tonen aan wat het...
Jumbo: De klant maakt zijn eigen reis. Begeleid hem daarin als de beste
Jeroen Janssen is manager customer experience bij Jumbo Supermarkten. Hij is verantwoordelijk voor de interactie tussen de klant en Jumbo. Janssen pleit voor meer persoonlijke aandacht voor klanten. De middelen zijn er. Nu moeten we ze nog slimmer...
Google: Dit zijn de redenen waarom u een mobiele strategie nodig heeft
Marcel in 't Veen is head of strategic partnerships van Google Nederland. In dit blog legt hij uit waarom een mobiele strategie voor uw bedrijf noodzakelijk is. Kunt het zoekgedrag van consumenten? De smartphone is al uitgegroeid tot het populairste...
Brian Pasch online marketing goeroe over dealerwebsites
Brian Pasch is online automotive marketing goeroe uit de Verenigde Staten en partner van Webuildretail van Innovam. In het eerste deel van het interview vertelt hij wat hem opvalt aan de huidige dealerwebsites en geeft hij een paar handige tips. In...
DTC Media: De 6 succesfactoren van een goede dealerwebsite
Stijn Snijder is online marketeer bij DTC Media dat gespecialiseerd is in automotive marketing. DTC werkt exclusief voor dealer en importeurs. Kijk voor meer informatie op https://www.dtcmedia.nl. Meer dan 9 van de 10 mensen gebruikt het internet als...
10 Tips voor verleiding met video
10 tips voor verleiding met video Video verleidt en kan zorgen voor meer omzet en hogere klanttevredenheid. Maar wat zijn de succesfactoren? De tips en tricks op een rij. 1 Timing is alles. Denk goed na wanneer je een videoboodschap verstuurt. Timing...
Web 1on1: Zo zet je live-chat in om verkoop te boosten
Erwin van Dijk is medeoprichter van Web1on1 en is verantwoordelijk voor business development. Web1on1 levert chatoplossingen, voornamelijk voor de automotive sector. Erwin geeft 5 chattips die helpen om van voorbijgangers potentiële klanten te maken....
Opstellen van een contentplanning voor mobiliteitsbranche
In vorige blogs hebben we besproken hoe belangrijk goede foto’s in voertuig advertenties zijn. Daarnaast zijn advertentieteksten bij advertenties belangrijk voor de verkoop van auto’s online. Hiermee bereikt u dat de online zoeker u meer en beter gaat opmerken en...
Zo haal je meer leads uit auto-advertenties!
“In de vorige blogs heeft u kunnen lezen dat u meer e-mailtjes, belletjes en website bezoeken kunt realiseren met betere auto-advertenties. Dit betekent ook meer kansen om auto’s te verkopen. We hebben alle tips voor betere auto-advertenties...
Hoe schrijf je een goede advertentietekst voor uw voertuig advertentie?
In het vorige blog heeft u gelezen dat voertuigadvertenties met goede foto’s ervoor zorgen dat u uw auto of (motor)fiets sneller verkoopt. Mensen zijn nu eenmaal visueel ingesteld en goede foto’s trekken (en behouden) de aandacht. Naast goede foto’s, maakt een goede...
Daniel Bilbao: Beepi
Een initiatief vergelijkbaar met Shift, hebben veel geld opgehaald, maar zijn ter ziele gegaan voordat het winstgevend werd. Daniel Bilbao, een van de mannen van het eerste uur, legt uit hoe dat kwam. Beschrijf Beepi eens in een paar woorden. Het...
Simon Sinek: Golden Circle
Simon Sinek heeft een eenvoudig maar krachtig model om te komen tot inspirerend leiderschap dat begint met een 'gouden cirkel' en de vraag "Waarom?". Zijn voorbeelden bevatten Apple, Martin Luther King en de Wright Brothers.
Armin Fendrich: Ridecell
Ridecell levert white label oplossing voor bedrijven die bezettingsgraad vloot willen verbeteren of bedrijven die willen instappen in car sharing, ride sharing en rental. Het bedrijf werkt onder meer samen met VW Group, AAA (de Amerikaanse ANWB) en...
“We moeten onszelf van A tot Z stretchen en challengen”
Athlon is in de ogen van potentiële klanten de beste in het WUA-trackeronderzoek naar de online oriëntatie op het afsluiten van een privélease-auto in de maanden november en december 2016. In dit interview een gesprek met Niels van den Hoogen,...
Sydney Brouwer: hoe breng je de klantbeleving tot leven
Hoe breng je de klantbeleving echt tot leven in jouw organisatie? Hoe krijg je de klant op het netvlies van iedereen in het bedrijf? Wat moet je doen om een klantgerichte cultuur te bouwen? Wat zijn de elementen van een goede klantbeleving? Deze...
Sydney Brouwer: Waarom ga jij met klanten in gesprek?
Sydney Brouwer (specialist in klantgericht ondernemen) gaat in op het gesprek met de klant en hoe je ervoor zorgt dat de klant niet overvoerd wordt met onderzoeken.
Meerderheid van de Nederlandse retailers worstelt met omnichannel aanpak
Veel Nederlandse retailers vinden het moeilijk om online en fysieke winkels goed te combineren en aan veranderende klantbehoeften te voldoen, blijkt uit onderzoek van Deloitte Digital. Onder de verbeterpunten die de consultants aanhalen vallen onder...
NPS: Hoe het wél moet (Carglass)
NPS, veel organisaties gebruiken het, weinig organisaties gebruiken het goed. De focus ligt veel te veel op het cijfertje, terwijl de echte waarde van NPS in het systeem zit. Daarom ben ik op bezoek gegaan bij een bedrijf dat NPS wel goed in zet:...
Renate Weggemans: Podcast online marketing
Paul de Vries Vries (verbonden aan eBay/Marktplaats en initiatienemer van Digital Car Dealer Workshop) sprak met Manager Leden en Beleid van BOVAG, Renate Weggemans over de branche, online marketing, de trend van bezit naar gebruik, connected cars,...
Is het niet tijd om de consument serieus te nemen?
Waarom besteden we zoveel tijd en aandacht aan een fysieke winkel, terwijl we de online shopper lijken te negeren? Het maken van de shift van een traditioneel (fysiek) autobedrijf naar het bouwen van een online en ‘social’ ervaring voor klanten is...
Hostmanship: de kunst mensen het gevoel te geven dat ze welkom zijn
In deze aflevering van Over Klanten Gesproken reis ik af naar Huizen om daar te spreken met Alexander de Vries, oprichter van Hostmanship Nederland. Wellicht heb je wel eens van Hostmanship gehoord. Deze filosofie is in 2002 al opgetekend door Jan...
Klantbeleving: wat je niet mag missen!
1. Waar moet je op letten als je NPS (of een andere KPI) aan NPS wil koppelen?De afgelopen maand mocht ik spreken op het BOVAG Dealercongres. Omdat de auto branche niet bekend staat om het juiste gebruik van NPS in combinatie met bonussen, heb ik...
Alan Krutsch: One selling price
Alan Krutsch is consultant bij Ryan Adams Group en heeft voor veel innovators gewerkt. Hij is voorstander van oneprice selling, oftewel elke auto een vaste, niet-onderhandelbare prijs. Vertel eens over uw visie op de klantreis. Aan het begin van de...