In het vorige blog heeft u gelezen dat auto advertenties met goede foto’s ervoor zorgen dat u uw auto’s sneller verkoopt. Mensen zijn nu eenmaal visueel ingesteld en goede foto’s trekken (en behouden) de aandacht.

Naast goede foto’s, maakt een goede advertentietekst de auto advertentie af. Bij interesse in een auto, nemen mensen de tijd om de auto advertentie goed door te lezen. Hoe zorg je ervoor dat je mensen overtuigd om contact op te nemen? In dit blog helpen we je om mensen te overtuigen.

Voorbereidingen voor goede advertentietekst

Allereerst, vraag jezelf af voor wie u de advertentietekst schrijft. Wie is uw doelgroep? En wat wil uw doelgroep graag weten? En welke informatie heeft de doelgroep nodig om een beslissing te nemen?

Vaak wordt in een advertentietekst nogmaals de specificaties van de auto benoemd. Dit is een beetje overbodig. Voordat we u verder helpen met uw doelgroep, eerst even wat algemene tips:

  • Denk aan grammatica en spelling
  • Voorkom een overvloed aan hoofdletters, uitroeptekens etc. Dit zorgt wel voor aandacht, maar wekt ook irritatie op. En vermindert het vertrouwen
  • Denk aan interpunctie
  • Denk aan voldoende witruimte. Ander onderwerp? Dan liever in een volgend alinea. Dit vergroot de leesbaarheid
  • Qua aantal woorden is 200 a 250 woorden meer dan voldoende.
  • Wees eerlijk over de auto. Benoem de eventuele. Dit vergroot het vertrouwen.

Hoe krijg je de beste advertentietekst voor je auto advertentie?

Begin bij het begin; de advertentietitel. Gebruik hier een paar pointers:

  • Combinatie van Merk - Model - Uitvoering - Motorinhoud - Uitvoering - Kleur
  • Zet er eventueel 1 unieke optie / accessoire / eigenschap erin. Dit vergroot de zichtbaarheid

Voor de advertentietekst is het goed om een contentstrategie te gebruiken. Dit werkt met name goed wanneer u precies in kaart heeft wat uw doelgroep wil en nodig heeft. Bijvoorbeeld: wat kan ik met de opties / accessoires / voordelen van de auto doen? Probeer het zo visueel mogelijk te maken, zoals: “Met deze 400 liter bergruimte kunt u moeiteloos 3 grote koffers meenemen.”

Hiervoor kunt u de Before-After-Bridge methode gebruiken. Dit is een simpele, krachtige, visuele methode om mensen mee te nemen in uw verhaal over de auto. We lichten het graag even toe:

  • Before - trek de aandacht door de autozoeker te triggeren met een vraag of probleem die uw doelgroep heeft, zoals “Bent u op zoek naar een ruime station?” of “Zoekt u een ruime auto met veel bagageruimte?”
  • After - benoem hier de situatie als het probleem is opgelost. En maak het visueel. Bijvoorbeeld: “Met deze ruime station kunt u gemakkelijk 5 sporttassen kwijt. Ideaal voor als u op een zaterdag meerijdt met een uitwedstrijd van uw zoon of dochter.”
  • Bridge - benoem hier de situatie hoe u van de Before naar de Bridge komt. Bijvoorbeeld: “Wilt u zelf ervaren of deze station voldoende ruimte biedt? Ervaar ook de fijne wegligging van deze station. Kom een proefrit maken.”

Vergeet jezelf niet te verkopen als autobedrijf. Waarom moeten mensen nu bij u een auto kopen. En niet bij de concurrent. U kunt bijvoorbeeld het vertrouwen in u als autobedrijf vergroten door: 

  • Uw gemiddelde cijfer qua klantbeoordelingen te delen
  • Behaalde certificaten en erkend BOVAG lid te benoemen
  • Aantal jaar dat u bestaat en aantal vestigingen

En sluit altijd af met een ‘call to action’, oftewel een actiematige zin waarbij je de consument activeert om in actie te komen. Zoals “Maak een proefrit” of “Vul het contactformulier in”.

Wanneer uw advertenties goede foto’s en een sterke advertentietekst hebben is het van belang dat deze content op het juiste moment op het voor u juiste kanaal wordt gepresenteerd. Dit noemen we een contentplanning. In het volgende blog helpen we opweg om zelf een content planning op te stellen en zo optimaal resultaat uit uw advertenties te halen. 

Wilt u op de hoogte blijven van alles rond het digitale autobedrijf? Houd dan denkvooruitdenkdigitaal in de gaten of volg ons op Linkedin


Wat vind je van dit artikel?