In vorige blogs hebben we besproken hoe belangrijk goede foto’s in auto advertenties zijn. Daarnaast zijn advertentieteksten bij auto advertenties belangrijk voor de verkoop van auto’s online. Hiermee bereikt u dat de online autozoeker u meer en beter gaat opmerken en uiteraard dat u auto zoekers eerder overhaalt tot een conversie.

De kans is groot dat de autozoeker (voordat de proefrit plaatsvindt) uw website bezoekt, uw online reviews leest en een van uw Social Media kanalen bezoekt. Dan is het goed om de juiste content te presenteren op het juiste kanaal. Wil u daarnaast zoveel mogelijk halen uit uw acties? Dan is het goed om de acties in te plannen, met de juiste boodschap op het juiste kanaal.

In dit blog helpen u verder om uw boodschappen in te planning met een contentplanning.

Voorbereidingen voor goede automotive contentplanning

Denk daarnaast ook aan de volgende zaken voor het maken van een goede contentplanning:

  • Varieer qua type boodschap, bijvoorbeeld:
    • Vergroot zichtbaarheid
    • Positioneer jezelf als expert
    • Focus op verkoop
  • Speel in op thema’s, zoals bijvoorbeeld Prinsjesdag (4% naar 8% bijtellingsregeling)
  • Content is meer dan tekst. Denk aan goede afbeeldingen die de boodschap versterken en niet afleiden

Tips voor een automotive contentplanning

Het daadwerkelijk maken van een contentplanning is niet zo moeilijk. Over het algemeen is het een Excel sheet met datum, type kanaal, thema en type boodschap erin. Hiervan zijn legio voorbeelden online van beschikbaar (tip: Google “Excel sheet content template”).

Het moeilijkste gedeelte is het daadwerkelijk tijd maken voor de posts en ze plaatsen. Allereerst, denk verder dan alleen posts plaatsen op Social Media kanalen. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Quiz
  • Interview met een klant
  • Video
  • Foto
  • Evenement
  • Bijzondere auto in de werkplaats
  • Jubileum werknemer
  • Meestgestelde vragen 
  • Historie van het autobedrijf

Daarnaast is het belangrijk om bij een contentplanning rekening te houden met:

  • Weet op welke content je doelgroep zit te wachten
  • Maak content vanuit je gevoel. Publiceer geen content als je er als organisatie niet achter staat
  • Stel een doel op wat je graag wil bereiken. Dit kan zijn:
    • We willen 1500 mensen bereiken
    • We willen dat mensen reageren op een vraag vanuit ons
    • We willen dat mensen hun wensen delen met ons, zodat wij hen beter begrijpen
    • We willen meer auto’s verkopen 
  • Publiceer regelmatig nieuwe content
  • Leer, optimaliseer en probeer opnieuw! Blijf continu op zoek om je doelgroep beter te leren kennen.

Wilt u op de hoogte blijven van alles rond het digitale autobedrijf? Houd dan denkvooruitdenkdigitaal in de gaten of volg ons op Linkedin


Wat vind je van dit artikel?