De rol van online in het aankoopproces van de klant wordt groter en groter. Hoewel de uiteindelijke koop van een auto nog bijna altijd offline gebeurt, gebruikt 97 procent van alle autokopers het internet bij een zoektocht naar een nieuwe auto. Dus als ondernemer kun je maar beter zorgen dat je zo snel mogelijk ‘omnichannel’ gaat denken als het over sales en marketing gaat. Maar da’s makkelijker gezegd dan gedaan, merkte BOVAG bij een rondgang langs leden.

Daarom heeft BOVAG een nieuw programma ontwikkeld dat luistert naar de naam ‘Denk Vooruit. Denk Digitaal’. Met als eerste, meest zichtbare deliverable, deze website. Of eigenlijk: platform. Vanuit hier gaan we u als BOVAG-lid helpen om beter te ondernemen in de online wereld. We hebben echt gekeken naar de situatie in de autobedrijven. Want er blijkt veel verschil te zijn in de fase waarin leden zitten. Wie al zijn strategie al klaar heeft en de online middelen dagelijks gebruikt, heeft misschien veel meer behoefte om zijn personeel ermee aan de slag te krijgen. Maar er zijn ook leden die nog helemaal aan het begin staan, die eerst moeten bepalen wat ze (online) willen uitstralen, welke klantbeleving zij willen neerzetten om dichterbij de digitale consument te komen. Voor iedere ondernemer hebben we in Denk vooruit. Denk digitaal. hulp en tools ontwikkeld. Om te beginnen is er een scan doen die u kan vertellen hoe ver u bent in de transformatie van verkoop in de showroom naar verkoop online. Daardoor kunt u precies zien wat u nodig heeft om een volgende stap te maken. Deze kennis kunt u opdoen in een van de workshops en trainingen of e-learnings. Klaar om de volgende stap te maken? Samen met een conversiecoach van Webuildretail kunt u uw bedrijf onder de loep nemen, hoe zet u uw mensen en middelen optimaal in om er uit te halen wat er in zit. Dankzij continue coaching levert dit echt resultaat op. Dat vertelden diverse leden ons die dit traject al hebben doorlopen. Hun ervaringen delen ze binnenkort in de BOVAGkrant en op deze website..

Kortom: het programma ‘Denk vooruit. Denk digitaal’ is een totaalpakket dat u helpt de nieuwste inzichten van online marketing toe te passen in uw eigen bedrijf. Ik hoop van harte dat u de tijd neemt om eens rustig rond te snuffelen op deze site. En als u vragen heeft of een reactie wilt geven, mail of app mij vooral.

Oh ja, wilt u dat BOVAG via WhatsApp leuke en interessante zaken over omnichannel sales en marketing met u deelt, stuur dan ‘Marketing AAN’ naar (06) 13863320.

Geert Brummelhuis

Manager BOVAG Autodealers

Geert Brummelhuis - Manager BOVAG Autodealers


Wat vind je van dit artikel?