030-6087737 [email protected]

Onderzoeken

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen via de onderstaande onderzoeken.

Blijf op de hoogte van de laatste onderzoeken, verdiep u in interessante artikelen of zoek snel een begrip op. De kennisbank van Denk vooruit.Denk digitaal. is bedoeld om u nieuwe inzichten te geven over het onderwerp ‘digital’

Archief

Hoe houden we Nederland in beweging?

Hoe houden we Nederland in beweging?

Mobiliteitsalliantie & Roland Berger Nederland staat voor een groot aantal kansen en uitdagingen op het gebied van mobiliteit Al voor het uitbreken van de coronacrisis stond Nederland voor een groot aantal kansen enuitdagingen op het gebied van mobiliteit: de...

Lees meer
EY: Automotive Retail 2030

EY: Automotive Retail 2030

Automotive Retail 2030 EY In dit onderzoek bespreekt EY de belangrijkste krachten in de automotive retail en de stappen die dealers moeten zetten om in de behoefte van de consument te voorzien om daarmee relevant en concurrerend te blijven....

Lees meer
Arval: Mobility Observatory Barometer 2019

Arval: Mobility Observatory Barometer 2019

Arval Mobility Observatory Barometer 2019 Arval Arval Mobility Observatory is een onafhankelijk onderzoeks- en informatieplatform dat wereldwijd inzicht geeft in mobiliteitstrends, –oplossingen en –toepassingen. De Arval Mobility Observatory...

Lees meer
KIM: Kerncijfers mobiliteit 2019

KIM: Kerncijfers mobiliteit 2019

Kerncijfers mobiliteit 2019 Kerninstituut voor Mobiliteitsbeleid Het Mobiliteitsbeeld geeft zowel een zo actueel mogelijk beeld van alle vervoerwijzen, als een schets van de ontwikkeling in de afgelopen tien jaar (in dit Mobiliteitsbeeld de periode...

Lees meer
RAI: Aftersalesprognose 2021 (samenvatting)

RAI: Aftersalesprognose 2021 (samenvatting)

  Het is de vraag of de bodem bereikt is of dat de aftermarket nog verder terug zal lopen in de komende jaren? Om nu in te kunnen spelen op de ontwikkelingen is het voor importeurs van personenauto’s en leveranciers van onafhankelijke...

Lees meer
Coosto: De stand van automerken op sociale media (2016)

Coosto: De stand van automerken op sociale media (2016)

De stand van automerken op social media Welk automerk wordt het meest besproken, scoort het beste sentiment, reageert het meest op berichten en genereert de meeste interactie? Coosto heeft de reputatie, content en engagement van 35 automerken in Q1...

Lees meer
ABN Amro: Op weg naar de circulaire auto 2016

ABN Amro: Op weg naar de circulaire auto 2016

Op weg naar de circulaire auto 6 MAART 2018 | ± 1 MIN ABN AMRO De auto-industrie verandert en zal in een stroomversnelling komen, omdat de consument anders naar mobiliteit kijkt. ABN-Amro neemt u in dit onderzoek mee in de gevolgen die de circulaire...

Lees meer
Coosto: Nationale social media onderzoek 2016

Coosto: Nationale social media onderzoek 2016

Nationale social media onderzoek 2016 6 MAART 2018 | ± 1 MIN Newcom Research & consultancy Whatsapp is het grootste platform in 2016, Facebook en YouTube blijven groeien. Facebook groeit met name onder ouderen, daling onder jongeren stabiliseert...

Lees meer
VWE: De autokoper in kaart gebracht 2016

VWE: De autokoper in kaart gebracht 2016

De autokoper in kaart gebracht 6 MAART 2018 | ± 1 MIN VWE Steeds minder particulieren kopen een nieuwe auto. In 2010 kochten particulieren bijna 260.000 nieuwe personenauto’s, in 2015 werd de 150.000 niet eens gehaald. Tegelijkertijd groeide het...

Lees meer
Roland Berger: Automotive disruption radar (2017)

Roland Berger: Automotive disruption radar (2017)

Automotive disruption radar 6 MAART 2018 | ± 1 MIN Roland Berger Analyse van Roland Berger laat systematisch veranderprocessen zien in wereldwijde auto- en mobiliteitsindustrie aan vooravond grootste transformatie in geschiedenis: Nederland bovenaan...

Lees meer
Roland Berger: Global automotive supplier study 2016

Roland Berger: Global automotive supplier study 2016

Global Automotive Supplier Study 2016 6 MAART 2018 | ± 1 MIN Ronald Berger Deze studie van Roland Berger identificeert trends in automotive in het jaar 2015 en biedt inzicht in de toekomstige ontwikkelingen. Als onderdeel van de studie, werden de...

Lees meer
Deloitte: Financing the future of mobility 2016

Deloitte: Financing the future of mobility 2016

Financing the future of mobility 6 MAART 2018 | ± 1 MIN Deloitte Hoe zal de opkomst van autodelen en zelfrijdende voertuigen het landschap voor auto financiers veranderen? Het zal het aantal en de hoogte van de leningen dramatisch veranderen. Steeds...

Lees meer
Customer Engagement

Customer Engagement

Customer Engagement 6 MAART 2018 | ± 1 MIN MT Veel bedrijven willen transformeren naar een organisatie met betrokken klanten, maar hebben geen idee hoe ze het aan moeten pakken. Er is ook geen simpel stappenplan voor, omdat Customer Engagement...

Lees meer
BOVAG: Customer journey automobilisten: Klanttypen

BOVAG: Customer journey automobilisten: Klanttypen

Customer journey automobilisten: Klanttypen   Klanten zijn er in alle soorten en maten. Dit vraagt flexibiliteit van iedereen binnen het autobedrijf, zij krijgen immers iedere dag met deze klanten te maken. Maar wat maakt een klant een klant?...

Lees meer
VNA: Autoleasemarkt in cijfers 2016

VNA: Autoleasemarkt in cijfers 2016

RDC Whitepaper e-mailmarketing VNA 45% van de in 2016 nieuw gekochte personen- en bestelauto's in Nederland is een lease auto. In 2016 groeide het aantal privé leasecontracten bij de VNA leden met 89%. Bij nieuw afgesloten leasecontracten in 2016...

Lees meer
McKinsey & Company: The changing aftermarket game (2017)

McKinsey & Company: The changing aftermarket game (2017)

The changing aftermarket game McKinsey & Company "Hoewel autonoom rijden en elektrische auto’s vrijwel dagelijks in het nieuws zijn, zijn connectiviteit en data-based business modellen de meest ingrijpende gamechanger voor de aftermarket,” zegt...

Lees meer
CBS jaarmonitor wegvoertuigen aantallen 2017

CBS jaarmonitor wegvoertuigen aantallen 2017

CBS jaarmonitor wegvoertuigen CBS "In de jaarmonitor wegvoertuigen van het CBS: Hoe heeft het Nederlandse personen- en bedrijfsautopark zich ontwikkeld in 2016. Leeftijd, brandstofsoort en autobezit per huishouden zijn enkele van de onderwerpen die...

Lees meer
Prospex: Nationale B2B Leadgeneratie Benchmark (2017)

Prospex: Nationale B2B Leadgeneratie Benchmark (2017)

Nationale B2B Leadgeneratie Benchmark CRM Excellence en Prospex Wat kunt u leren van succesvolle B2B-marketeers en verkoopmanagers bij het genereren en converteren van leads? Wat zijn de drivers voor groei? Welke onderdelen van de marketing- en...

Lees meer
Deloitte: Global Automotive Executive Survey 2018

Deloitte: Global Automotive Executive Survey 2018

Global Automotive Executive Survey 2018 KPMG De consolidatie van de mondiale auto-industrie zal op korte termijn steeds beter zichtbaar worden. Traditionele autofabrikanten staan voor de ingrijpende keuze om de grote achterstand die zij op de grote...

Lees meer
Automobiel Management: Nationaal zakenauto onderzoek 2017

Automobiel Management: Nationaal zakenauto onderzoek 2017

Nationaal zakenauto onderzoek 2017 RODI Uniek aan het NZO is dat de mobiliteitsinvulling en mobiliteitsbehoefte van zowel berijders als bedrijven worden onderzocht. Aan dit onderzoek werkten bijna 3.700 zakelijke rijders en 700 bedrijven mee. De...

Lees meer
RDC: whitepaper e-mailmarketing (2018)

RDC: whitepaper e-mailmarketing (2018)

RDC Whitepaper e-mailmarketing Tips van Mitch 6 MAART 2018 | ± 1 MIN RODI "E-mailmarketing is een onmisbaar onderdeel van de marketingmix en staat nog steeds in de top van alle kanalen als het gaat om conversieratio’s. Maar hoe zorg je ervoor dat je...

Lees meer
OCCASSIONMARKT IN NEDERLAND

OCCASSIONMARKT IN NEDERLAND

OCCASSIONMARKT IN NEDERLAND 12 JUNI 2018 | ± 1 MIN Verkoop, import en export, brandstof, verkoopkanalen en voorraadontwikkeling Het Nationaal Occasion Onderzoek 2018 toont aan dat de import van occasions fors is gestegen in 2017. Bij de export valt...

Lees meer
CBS Jaarmonitor Wegvoertuigen aantallen 2019

CBS Jaarmonitor Wegvoertuigen aantallen 2019

CBS Jaarmonitor Wegvoertuigen aantallen 2019 CBS In deze jaarmonitor worden de nieuwste cijfers beschreven van het Nederlandse wegvoertuigenpark op 1 januari 2019. Daarnaast wordt een overzicht gegeven van de ontwikkelingen van verschillende...

Lees meer
CPB: Klimaat- en Energieverkenning 2019

CPB: Klimaat- en Energieverkenning 2019

Klimaat- en Energieverkenning 2019 Centraal Planbureau De Klimaat- en Energieverkenning (KEV) 2019 geeft een geactualiseerd beeld van de nationale broeikasgasuitstoot en het energiesysteem tot en met 2030. De KEV verschijnt jaarlijks conform de...

Lees meer
Deloitte: Global Automotive Consumer Study 2019

Deloitte: Global Automotive Consumer Study 2019

De mobiliteitsrevolutie is misschien verder weg dan we denken. De meerderheid van de consumenten verwacht niet dat ze nieuwere vormen van mobiliteit zullen gebruiken, zoals autodelen, ride-hailing en carpoolen. Waar het connectiviteit betreft zijn...

Lees meer
PWC: The 2019 Strategy & Digital Auto Report

PWC: The 2019 Strategy & Digital Auto Report

PwC Het achtste jaarlijkse Digital Auto Report van PwC is een wereldwijde studie met een focus op de VS, Europa en China. Het bestaat uit een kwantitatief marktperspectief op basis van gedetailleerd onderzoek en interviews met belangrijke...

Lees meer
BOVAG: Sturen op succes (2018)

BOVAG: Sturen op succes (2018)

Sturen op succes BOVAG De rijscholenbranche is dynamisch en gefragmenteerd. En het speelveld waarin rijscholen opereren, ontwikkelt zich snel en ingrijpend. Het tekort op de arbeidsmarkt is voelbaar en de concurrentie is feller. Hoe de toekomst er...

Lees meer
PWC: 5 trends transforming the automotive industry (2018)

PWC: 5 trends transforming the automotive industry (2018)

5 trends transforming the automotive industry PWC De mobiliteit van de toekomst is 'eascy' - elektrisch, autonoom, shared, connected en 'jaarlijks' bijgewerkt. In dit onderzoek van PwC worden de factoren bekeken die van invloed zijn op de sector tot...

Lees meer
KPMG: Global automotive executive survey 2017

KPMG: Global automotive executive survey 2017

Global Automotive Executive Survey 2017 6 MAART 2018 | ± 1 MIN KPMG In de 18de Global Automotive Executive Survey brengt KPMG de huidige markt in kaart en tonen zij de verwachte visie op de toekomst in de auto-industrie. Onderzoek: KPMG GAES...

Lees meer
KPMG:The connected car is here to stay (2017)

KPMG:The connected car is here to stay (2017)

The connected car is here to stay 6 MAART 2018 | ± 1 MIN KPMG De Nederlandse automobielsector onderschat de opkomst van de ‘connected car’, blijkt uit dit KPMG onderzoek binnen de Nederlandse automotive sector. Hoewel Nederland traditioneel een...

Lees meer
Deloitte: IAB report on online advertising spend (2017)

Deloitte: IAB report on online advertising spend (2017)

IAB report on online advertising spend 6 MAART 2018 | ± 1 MIN Deloitte Dit rapport beschrijft de totale online reclame besteding in Nederland tijdens 2016 en is gebaseerd op data geleverd door 49 deelnemende bedrijven waaronder uitgeverijen, media...

Lees meer
BOVAG/VIV: Revisie in cijfers 2016-2017

BOVAG/VIV: Revisie in cijfers 2016-2017

Revisie in cijfers 2016-2017 BOVAG & VIV In 2016 bedroeg de totale omzet in Nederland uit het reviseren van auto-, scheeps- en tractormotoren, versnellingsbakken en andere technische componenten 501 miljoen euro, zo blijkt dit onderzoek van BOVAG...

Lees meer
McKinsey & Company: Monitizing car data (2016)

McKinsey & Company: Monitizing car data (2016)

Monitizing car data 6 MAART 2018 | ± 1 MIN McKinsey & Company Verdienen met data uit de auto: kansen om met nieuwe serviceconcepten nieuw klantvoordeel te creëren. In dit rapport van McKinsey wordt vanuit consumentenperspectief gekeken naar de...

Lees meer
McKinsey & Company: The future of auto retailing (2016)

McKinsey & Company: The future of auto retailing (2016)

The future of auto retailing 6 MAART 2018 | ± 1 MIN Mckinsey & Company Deze presentatie is door McKinsey gegeven tijdens de Cecra bijeenkomst in september 2016 en is gerelateerd aan een gelijknamig door McKinsey uitgegeven rapport in 2013. Deze...

Lees meer
BOVAG: Van distributiekanaal naar retailbeleving (2016)

BOVAG: Van distributiekanaal naar retailbeleving (2016)

Van distributiekanaal naar retailbeleving 6 MAART 2018 | ± 1 MIN BOVAG De merkdealer heeft te maken met structurele veranderingen. Technologische ontwikkelingen beïnvloeden de auto's die hij verkoopt, onderhoudt en repareert, maar die ontwikkelingen...

Lees meer