030-6087737 ps@innovam.nl

Onderzoeken

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen via de onderstaande onderzoeken.

Blijf op de hoogte van de laatste onderzoeken, verdiep u in interessante artikelen of zoek snel een begrip op. De kennisbank van Denk vooruit.Denk digitaal. is bedoeld om u nieuwe inzichten te geven over het onderwerp ‘digital’

Archief

Deloitte: Global Automotive Consumer Study 2021 (2021)

Deloitte: Global Automotive Consumer Study 2021 (2021)

  Deloitte heeft in de periode september en oktober 2020 meer dan 24.000 consument uit 23 landen geënquêteerd op een veelheid aan relevante thema’s in de automotive waaronder de ontwikkeling van nieuwe technologieën. Deze studie geeft een belangrijk...

Lees meer
Deloitte: Global Automotive Executive Survey 2020 (2020)

Deloitte: Global Automotive Executive Survey 2020 (2020)

“De wereldwijde COVID-19-pandemie is duidelijk een katalysator voor een compleet andere sector”, zegt Loek Kramer, partner bij KPMG en segmentleider Automotive. KPMG peilt ieder jaar de verwachtingen van ruim 1.100 executives in de automobielsector...

Lees meer
Hoe houden we Nederland in beweging? (2020)

Hoe houden we Nederland in beweging? (2020)

Mobiliteitsalliantie & Roland Berger Nederland staat voor een groot aantal kansen en uitdagingen op het gebied van mobiliteit Al voor het uitbreken van de coronacrisis stond Nederland voor een groot aantal kansen enuitdagingen op het gebied van mobiliteit: de...

Lees meer
Min I&W: Toekomstperspectief automobiliteit 2040 (2020)

Min I&W: Toekomstperspectief automobiliteit 2040 (2020)

De auto is en blijft een belangrijk onderdeel van ons mobiliteitssysteem. Delen van het mobiliteitssysteem dreigen vast te lopen, waardoor actie nodig is. In dit Toekomstperspectief wordt de rol van de auto in het verleden, nu en in de toekomst...

Lees meer
VNA: Autoleasemarkt in cijfers 2019 (2020)

VNA: Autoleasemarkt in cijfers 2019 (2020)

Bijna 61 procent van de in 2019 nieuw gekochte personen- en bestelauto’s in Nederland (318.300 van de 522.500) is een lease-auto. Dit rapport geeft inzicht in de laatste trends en ontwikkelingen in de lease-markt.

Lees meer
CBS Jaarmonitor Wegvoertuigen aantallen 2019 (2019)

CBS Jaarmonitor Wegvoertuigen aantallen 2019 (2019)

In deze jaarmonitor worden de nieuwste cijfers beschreven van het Nederlandse wegvoertuigenpark op 1 januari 2019. Daarnaast wordt een overzicht gegeven van de ontwikkelingen van verschillende deelonderwerpen zoals de personenauto’s, tweewielers en...

Lees meer
CPB: Klimaat- en Energieverkenning 2019 (2019)

CPB: Klimaat- en Energieverkenning 2019 (2019)

Klimaat- en Energieverkenning 2019 Centraal Planbureau De Klimaat- en Energieverkenning (KEV) 2019 geeft een geactualiseerd beeld van de nationale broeikasgasuitstoot en het energiesysteem tot en met 2030. De KEV verschijnt jaarlijks conform de...

Lees meer
EY: Automotive Retail 2030 (2019)

EY: Automotive Retail 2030 (2019)

In dit onderzoek bespreekt EY de belangrijkste krachten in de automotive retail en de stappen die dealers moeten zetten om in de behoefte van de consument te voorzien om daarmee relevant en concurrerend te blijven.  

Lees meer
Arval: Mobility Observatory Barometer 2019 (2019)

Arval: Mobility Observatory Barometer 2019 (2019)

Arval Mobility Observatory is een onafhankelijk onderzoeks- en informatieplatform dat wereldwijd inzicht geeft in mobiliteitstrends, –oplossingen en –toepassingen. De Arval Mobility Observatory Barometer 2019 laat zien dat bijna de helft van de...

Lees meer
KIM: Kerncijfers mobiliteit 2019 (2019)

KIM: Kerncijfers mobiliteit 2019 (2019)

Het Mobiliteitsbeeld geeft zowel een zo actueel mogelijk beeld van alle vervoerwijzen, als een schets van de ontwikkeling in de afgelopen tien jaar (in dit Mobiliteitsbeeld de periode 2010-2018). Een aanvullend thema is het Toekomstbeeld 2019-2024....

Lees meer
PWC: The 2019 Strategy & Digital Auto Report (2019)

PWC: The 2019 Strategy & Digital Auto Report (2019)

PwC Het achtste jaarlijkse Digital Auto Report van PwC is een wereldwijde studie met een focus op de VS, Europa en China. Het bestaat uit een kwantitatief marktperspectief op basis van gedetailleerd onderzoek en interviews met belangrijke...

Lees meer
BOVAG: Sturen op succes (2018)

BOVAG: Sturen op succes (2018)

De rijscholenbranche is dynamisch en gefragmenteerd. En het speelveld waarin rijscholen opereren, ontwikkelt zich snel en ingrijpend. Het tekort op de arbeidsmarkt is voelbaar en de concurrentie is feller. Hoe de toekomst er exact uit zal zien, is...

Lees meer
RDC: whitepaper e-mailmarketing (2018)

RDC: whitepaper e-mailmarketing (2018)

"E-mailmarketing is een onmisbaar onderdeel van de marketingmix en staat nog steeds in de top van alle kanalen als het gaat om conversieratio’s. Maar hoe zorg je ervoor dat je het optimale uit jouw e- mailmarketingcampagnes haalt? In deze whitpaper...

Lees meer
Coosto: Starten met webcare (2018)

Coosto: Starten met webcare (2018)

Starten met webcare Je bent overtuigd van de kracht van webcare, maar hoe ga je ermee beginnen?Wat is er nodig om succesvol te worden? Wat zijn de eerste stappen om te starten met webcare en hoe zorg je dat je afdeling efficiënt gaat werken? In dit...

Lees meer
Coosto: Zo stuur je webcare op KPI’s (2018)

Coosto: Zo stuur je webcare op KPI’s (2018)

Zo stuur je webcare op KPI's Meten is weten! Het is een welbekende uitspraak, maar wat meet je om te bepalen of webcare voor jouw organisatie echt iets oplevert? De manier om hierachter te komen is door te gebruik te maken van Key Performance...

Lees meer
PWC: 5 trends transforming the automotive industry (2018)

PWC: 5 trends transforming the automotive industry (2018)

De mobiliteit van de toekomst is 'eascy' - elektrisch, autonoom, shared, connected en 'jaarlijks' bijgewerkt. In dit onderzoek van PwC worden de factoren bekeken die van invloed zijn op de sector tot 2030 op de belangrijkste markten in de VS, Europa...

Lees meer
BOVAG: Toekomstvisie Schadeherstel 2030 (2018)

BOVAG: Toekomstvisie Schadeherstel 2030 (2018)

De schadeherstelbranche gaat de komende jaren sterk veranderen. De omvang en de samenstelling van het schadevolume veranderen mee. Er zijn veel factoren van invloed op de markt, die bovendien wordt bepaald door meerdere spelers met verschillende...

Lees meer
KPMG: The connected car is here to stay (2017)

KPMG: The connected car is here to stay (2017)

De Nederlandse automobielsector onderschat de opkomst van de ‘connected car’, blijkt uit dit KPMG onderzoek binnen de Nederlandse automotive sector. Hoewel Nederland traditioneel een beperkte rol speelt als het gaat om de productie van auto’s, gaat...

Lees meer
Roland Berger: Automotive disruption radar (2017)

Roland Berger: Automotive disruption radar (2017)

Analyse van Roland Berger laat systematisch veranderprocessen zien in wereldwijde auto- en mobiliteitsindustrie aan vooravond grootste transformatie in geschiedenis: Nederland bovenaan in lijst landen wereldwijd die klaar is voor disruptie in auto-...

Lees meer
Deloitte: IAB report on online advertising spend (2017)

Deloitte: IAB report on online advertising spend (2017)

Dit rapport beschrijft de totale online reclame besteding in Nederland tijdens 2016 en is gebaseerd op data geleverd door 49 deelnemende bedrijven waaronder uitgeverijen, media agenten, advertentie netwerken en programmatische platformen. Dankzij...

Lees meer
McKinsey & Company: The changing aftermarket game (2017)

McKinsey & Company: The changing aftermarket game (2017)

"Hoewel autonoom rijden en elektrische auto’s vrijwel dagelijks in het nieuws zijn, zijn connectiviteit en data-based business modellen de meest ingrijpende gamechanger voor de aftermarket,” zegt Frank Schlehuber, directeur aftermarkt bij de...

Lees meer
Coosto: Social media strategie (2017)

Coosto: Social media strategie (2017)

In deze whitepaper van Coosto kan je lezen waarom social media, en meer specifiek content, tegenwoordig onmisbaar zijn in succesvolle marketingstrategieën. Maar hoe zet je een strategie op die je business écht naar het volgende niveau tilt? Welke...

Lees meer
BOVAG/VIV: Revisie in cijfers 2016-2017

BOVAG/VIV: Revisie in cijfers 2016-2017

In 2016 bedroeg de totale omzet in Nederland uit het reviseren van auto-, scheeps- en tractormotoren, versnellingsbakken en andere technische componenten 501 miljoen euro, zo blijkt dit onderzoek van BOVAG en de Vereniging voor Importeurs van...

Lees meer
Coosto: De stand van automerken op sociale media (2016)

Coosto: De stand van automerken op sociale media (2016)

Welk automerk wordt het meest besproken, scoort het beste sentiment, reageert het meest op berichten en genereert de meeste interactie? Coosto heeft de reputatie, content en engagement van 35 automerken in Q1 v2016 vergeleken en presenteren de...

Lees meer
VWE: De autokoper in kaart gebracht (2016)

VWE: De autokoper in kaart gebracht (2016)

Steeds minder particulieren kopen een nieuwe auto. In 2010 kochten particulieren bijna 260.000 nieuwe personenauto’s, in 2015 werd de 150.000 niet eens gehaald. Tegelijkertijd groeide het Nederlandse wagenpark jaarlijks en bleven de occasionverkopen...

Lees meer
Newcom: Nationale social media onderzoek 2016 (2016)

Newcom: Nationale social media onderzoek 2016 (2016)

Whatsapp is het grootste platform in 2016, Facebook en YouTube blijven groeien. Facebook groeit met name onder ouderen, daling onder jongeren stabiliseert in 2016. En LinkedIn groeit in aantal gebruikers, maar dagelijks gebruik neemt af. Dit zijn...

Lees meer
ABN Amro: Op weg naar de circulaire auto 2016 (2016)

ABN Amro: Op weg naar de circulaire auto 2016 (2016)

De auto-industrie verandert en zal in een stroomversnelling komen, omdat de consument anders naar mobiliteit kijkt. ABN-Amro neemt u in dit onderzoek mee in de gevolgen die de circulaire productie in de auto-industrie zal hebben voor de...

Lees meer
Deloitte: Financing the future of mobility (2016)

Deloitte: Financing the future of mobility (2016)

Hoe zal de opkomst van autodelen en zelfrijdende voertuigen het landschap voor auto financiers veranderen? Het zal het aantal en de hoogte van de leningen dramatisch veranderen. Steeds meer klanten zullen niet individuele auto-eigenaren maar...

Lees meer
MT: Customer Engagement (2016)

MT: Customer Engagement (2016)

Veel bedrijven willen transformeren naar een organisatie met betrokken klanten, maar hebben geen idee hoe ze het aan moeten pakken. Er is ook geen simpel stappenplan voor, omdat Customer Engagement voortdurende aandacht vereist. Eenvoudig is het dus...

Lees meer
McKinsey & Company: Monitizing car data (2016)

McKinsey & Company: Monitizing car data (2016)

Monitizing car data 6 MAART 2018 | ± 1 MIN McKinsey & Company Verdienen met data uit de auto: kansen om met nieuwe serviceconcepten nieuw klantvoordeel te creëren. In dit rapport van McKinsey wordt vanuit consumentenperspectief gekeken naar de...

Lees meer
McKinsey & Company: The future of auto retailing (2016)

McKinsey & Company: The future of auto retailing (2016)

Deze presentatie is door McKinsey gegeven tijdens de Cecra bijeenkomst in september 2016 en is gerelateerd aan een gelijknamig door McKinsey uitgegeven rapport in 2013. Deze presentatie laat een scenario benadering zien gerelateerd aan het feit dat...

Lees meer
RAI: Aftersalesprognose 2021 (samenvatting) (2016)

RAI: Aftersalesprognose 2021 (samenvatting) (2016)

Het is de vraag of de bodem bereikt is of dat de aftermarket nog verder terug zal lopen in de komende jaren? Om nu in te kunnen spelen op de ontwikkelingen is het voor importeurs van personenauto’s en leveranciers van onafhankelijke onderdelen...

Lees meer
BOVAG: Van distributiekanaal naar retailbeleving (2016)

BOVAG: Van distributiekanaal naar retailbeleving (2016)

De merkdealer heeft te maken met structurele veranderingen. Technologische ontwikkelingen beïnvloeden de auto's die hij verkoopt, onderhoudt en repareert, maar die ontwikkelingen beïnvloeden ook de manier waarop auto’s, reparatie en onderhoud aan de...

Lees meer