030-6087737 [email protected]

Onderzoeken

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen via de onderstaande onderzoeken.

Blijf op de hoogte van de laatste onderzoeken, verdiep u in interessante artikelen of zoek snel een begrip op. De kennisbank van Denk vooruit.Denk digitaal. is bedoeld om u nieuwe inzichten te geven over het onderwerp ‘digital’

Archief

Coosto: Social media strategie

Coosto: Social media strategie

In deze whitepaper van Coosto kan je lezen waarom social media, en meer specifiek content, tegenwoordig onmisbaar zijn in succesvolle marketingstrategieën. Maar hoe zet je een strategie op die je business écht naar het volgende niveau tilt? Welke...

Lees meer
Coosto: Starten met webcare (2017)

Coosto: Starten met webcare (2017)

Starten met webcare Je bent overtuigd van de kracht van webcare, maar hoe ga je ermee beginnen?Wat is er nodig om succesvol te worden? Wat zijn de eerste stappen om te starten met webcare en hoe zorg je dat je afdeling efficiënt gaat werken? In dit...

Lees meer
Coosto: Zo stuur je webcare op KPI’s (2017)

Coosto: Zo stuur je webcare op KPI’s (2017)

Zo stuur je webcare op KPI's Meten is weten! Het is een welbekende uitspraak, maar wat meet je om te bepalen of webcare voor jouw organisatie echt iets oplevert? De manier om hierachter te komen is door te gebruik te maken van Key Performance...

Lees meer
Coosto: Webcare in 2020 (2017)

Coosto: Webcare in 2020 (2017)

Webcare in 2020 Hoe zorg je als organisatie ervoor dat je ook in het jaar 2020 de (potentiële) klant kan helpen met webcare? Bestaat webcare in 2020 überhaupt nog wel? En als dat zo is: in welke vorm zal dat dan zijn? In dit handboek kijkt Coosto...

Lees meer
Hoe houden we Nederland in beweging?

Hoe houden we Nederland in beweging?

Mobiliteitsalliantie & Roland Berger Nederland staat voor een groot aantal kansen en uitdagingen op het gebied van mobiliteit Al voor het uitbreken van de coronacrisis stond Nederland voor een groot aantal kansen enuitdagingen op het gebied van mobiliteit: de...

Lees meer
EY: Automotive Retail 2030

EY: Automotive Retail 2030

In dit onderzoek bespreekt EY de belangrijkste krachten in de automotive retail en de stappen die dealers moeten zetten om in de behoefte van de consument te voorzien om daarmee relevant en concurrerend te blijven.  

Lees meer
Arval: Mobility Observatory Barometer 2019

Arval: Mobility Observatory Barometer 2019

Arval Mobility Observatory is een onafhankelijk onderzoeks- en informatieplatform dat wereldwijd inzicht geeft in mobiliteitstrends, –oplossingen en –toepassingen. De Arval Mobility Observatory Barometer 2019 laat zien dat bijna de helft van de...

Lees meer
KIM: Kerncijfers mobiliteit 2019

KIM: Kerncijfers mobiliteit 2019

Het Mobiliteitsbeeld geeft zowel een zo actueel mogelijk beeld van alle vervoerwijzen, als een schets van de ontwikkeling in de afgelopen tien jaar (in dit Mobiliteitsbeeld de periode 2010-2018). Een aanvullend thema is het Toekomstbeeld 2019-2024....

Lees meer
RAI: Aftersalesprognose 2021 (samenvatting)

RAI: Aftersalesprognose 2021 (samenvatting)

Het is de vraag of de bodem bereikt is of dat de aftermarket nog verder terug zal lopen in de komende jaren? Om nu in te kunnen spelen op de ontwikkelingen is het voor importeurs van personenauto’s en leveranciers van onafhankelijke onderdelen...

Lees meer
ABN Amro: Op weg naar de circulaire auto 2016

ABN Amro: Op weg naar de circulaire auto 2016

De auto-industrie verandert en zal in een stroomversnelling komen, omdat de consument anders naar mobiliteit kijkt. ABN-Amro neemt u in dit onderzoek mee in de gevolgen die de circulaire productie in de auto-industrie zal hebben voor de...

Lees meer
Coosto: Nationale social media onderzoek 2016

Coosto: Nationale social media onderzoek 2016

Whatsapp is het grootste platform in 2016, Facebook en YouTube blijven groeien. Facebook groeit met name onder ouderen, daling onder jongeren stabiliseert in 2016. En LinkedIn groeit in aantal gebruikers, maar dagelijks gebruik neemt af. Dit zijn...

Lees meer
VWE: De autokoper in kaart gebracht 2016

VWE: De autokoper in kaart gebracht 2016

Steeds minder particulieren kopen een nieuwe auto. In 2010 kochten particulieren bijna 260.000 nieuwe personenauto’s, in 2015 werd de 150.000 niet eens gehaald. Tegelijkertijd groeide het Nederlandse wagenpark jaarlijks en bleven de occasionverkopen...

Lees meer
Roland Berger: Automotive disruption radar (2017)

Roland Berger: Automotive disruption radar (2017)

Analyse van Roland Berger laat systematisch veranderprocessen zien in wereldwijde auto- en mobiliteitsindustrie aan vooravond grootste transformatie in geschiedenis: Nederland bovenaan in lijst landen wereldwijd die klaar is voor disruptie in auto-...

Lees meer
Roland Berger: Global automotive supplier study 2016

Roland Berger: Global automotive supplier study 2016

Deze studie van Roland Berger identificeert trends in automotive in het jaar 2015 en biedt inzicht in de toekomstige ontwikkelingen. Als onderdeel van de studie, werden de prestatie-indicatoren van meer dan 600 internationale leveranciers...

Lees meer
Deloitte: Financing the future of mobility 2016

Deloitte: Financing the future of mobility 2016

Hoe zal de opkomst van autodelen en zelfrijdende voertuigen het landschap voor auto financiers veranderen? Het zal het aantal en de hoogte van de leningen dramatisch veranderen. Steeds meer klanten zullen niet individuele auto-eigenaren maar...

Lees meer
MT: Customer Engagement

MT: Customer Engagement

Veel bedrijven willen transformeren naar een organisatie met betrokken klanten, maar hebben geen idee hoe ze het aan moeten pakken. Er is ook geen simpel stappenplan voor, omdat Customer Engagement voortdurende aandacht vereist. Eenvoudig is het dus...

Lees meer
BOVAG: Customer journey automobilisten: Klanttypen

BOVAG: Customer journey automobilisten: Klanttypen

Klanten zijn er in alle soorten en maten. Dit vraagt flexibiliteit van iedereen binnen het autobedrijf, zij krijgen immers iedere dag met deze klanten te maken. Maar wat maakt een klant een klant? Waarom kiest een klant voor een bepaalde auto of...

Lees meer
VNA: Autoleasemarkt in cijfers 2016

VNA: Autoleasemarkt in cijfers 2016

45% van de in 2016 nieuw gekochte personen- en bestelauto's in Nederland is een lease auto. In 2016 groeide het aantal privé leasecontracten bij de VNA leden met 89%. Bij nieuw afgesloten leasecontracten in 2016 bedraagt het vooraf ingeschatte...

Lees meer
Deloitte: Global Automotive Executive Survey 2018

Deloitte: Global Automotive Executive Survey 2018

De consolidatie van de mondiale auto-industrie zal op korte termijn steeds beter zichtbaar worden. Traditionele autofabrikanten staan voor de ingrijpende keuze om de grote achterstand die zij op de grote digitale spelers hebben opgelopen goed te...

Lees meer
RDC: whitepaper e-mailmarketing (2018)

RDC: whitepaper e-mailmarketing (2018)

"E-mailmarketing is een onmisbaar onderdeel van de marketingmix en staat nog steeds in de top van alle kanalen als het gaat om conversieratio’s. Maar hoe zorg je ervoor dat je het optimale uit jouw e- mailmarketingcampagnes haalt? In deze whitpaper...

Lees meer
CBS Jaarmonitor Wegvoertuigen aantallen 2019

CBS Jaarmonitor Wegvoertuigen aantallen 2019

In deze jaarmonitor worden de nieuwste cijfers beschreven van het Nederlandse wegvoertuigenpark op 1 januari 2019. Daarnaast wordt een overzicht gegeven van de ontwikkelingen van verschillende deelonderwerpen zoals de personenauto’s, tweewielers en...

Lees meer
CPB: Klimaat- en Energieverkenning 2019

CPB: Klimaat- en Energieverkenning 2019

Klimaat- en Energieverkenning 2019 Centraal Planbureau De Klimaat- en Energieverkenning (KEV) 2019 geeft een geactualiseerd beeld van de nationale broeikasgasuitstoot en het energiesysteem tot en met 2030. De KEV verschijnt jaarlijks conform de...

Lees meer
Deloitte: Global Automotive Consumer Study 2019

Deloitte: Global Automotive Consumer Study 2019

De mobiliteitsrevolutie is misschien verder weg dan we denken. De meerderheid van de consumenten verwacht niet dat ze nieuwere vormen van mobiliteit zullen gebruiken, zoals autodelen, ride-hailing en carpoolen. Waar het connectiviteit betreft zijn...

Lees meer
PWC: The 2019 Strategy & Digital Auto Report

PWC: The 2019 Strategy & Digital Auto Report

PwC Het achtste jaarlijkse Digital Auto Report van PwC is een wereldwijde studie met een focus op de VS, Europa en China. Het bestaat uit een kwantitatief marktperspectief op basis van gedetailleerd onderzoek en interviews met belangrijke...

Lees meer
BOVAG: Sturen op succes (2018)

BOVAG: Sturen op succes (2018)

De rijscholenbranche is dynamisch en gefragmenteerd. En het speelveld waarin rijscholen opereren, ontwikkelt zich snel en ingrijpend. Het tekort op de arbeidsmarkt is voelbaar en de concurrentie is feller. Hoe de toekomst er exact uit zal zien, is...

Lees meer
KPMG: The connected car is here to stay (2017)

KPMG: The connected car is here to stay (2017)

De Nederlandse automobielsector onderschat de opkomst van de ‘connected car’, blijkt uit dit KPMG onderzoek binnen de Nederlandse automotive sector. Hoewel Nederland traditioneel een beperkte rol speelt als het gaat om de productie van auto’s, gaat...

Lees meer
BOVAG/VIV: Revisie in cijfers 2016-2017

BOVAG/VIV: Revisie in cijfers 2016-2017

In 2016 bedroeg de totale omzet in Nederland uit het reviseren van auto-, scheeps- en tractormotoren, versnellingsbakken en andere technische componenten 501 miljoen euro, zo blijkt dit onderzoek van BOVAG en de Vereniging voor Importeurs van...

Lees meer
McKinsey & Company: Monitizing car data (2016)

McKinsey & Company: Monitizing car data (2016)

Monitizing car data 6 MAART 2018 | ± 1 MIN McKinsey & Company Verdienen met data uit de auto: kansen om met nieuwe serviceconcepten nieuw klantvoordeel te creëren. In dit rapport van McKinsey wordt vanuit consumentenperspectief gekeken naar de...

Lees meer
BOVAG: Van distributiekanaal naar retailbeleving (2016)

BOVAG: Van distributiekanaal naar retailbeleving (2016)

De merkdealer heeft te maken met structurele veranderingen. Technologische ontwikkelingen beïnvloeden de auto's die hij verkoopt, onderhoudt en repareert, maar die ontwikkelingen beïnvloeden ook de manier waarop auto’s, reparatie en onderhoud aan de...

Lees meer