1 |
Ons bedrijf heeft een multichannel marketingstrategie ontwikkeld
|
|
|
|
|
2 |
Om de multichannel marketingstrategie uit te voeren, heeft het management een budget toegekend
|
|
|
|
|
3 |
De uitvoering van alle marketingactiviteiten wordt geïntegreerd en van dichtbij gevolgd op managementniveau
|
|
|
|
|
4 |
De resultaten van de investeringen worden van dichtbij gevolgd en gerapporteerd aan het management
|
|
|
|
|
5 |
De taken en verantwoordelijkheden voor het websitemanagement worden geïdentificeerd en geïmplementeerd
|
|
|
|
|
6 |
De taken en verantwoordelijkheden voor online marketing worden geïdentificeerd en geïmplementeerd
|
|
|
|
|
7 |
Ons bedrijf heeft een krachtig CRM-systeem geïmplementeerd voor verkoop en service (geïntegreerd)
|
|
|
|
|
8 |
In het hele bedrijf is het personeel goed opgeleid en bereid om het CRM-systeem te gebruiken zoals dat bedoeld is
|
|
|
|
|
9 |
We beschikken over een zorgvuldig uitgekozen mix van content channels om via het internet te communiceren met onze klanten
|
|
|
|
|
10 |
Ons bedrijf heeft een Business Development Centre (BDC) of Customer Contact Centre (CCC) opgezet
|
|
|
|
|
11 |
De taken en bevoegdheden van ons BDC of CCC zijn duidelijk geïdentificeerd en we hebben de juiste mensen op de juiste plek
|
|
|
|
|
12 |
De resultaten van de klantcontacten via het BCC/CCC worden van dichtbij gevolgd en gerapporteerd aan het management
|
|
|
|
|
13 |
Verkoop (afhandelen leads) en service (afspraken) worden beide behandeld door het CCC/BDC
|
|
|
|
|
14 |
Op operationeel niveau worden de taken en verantwoordelijkheden verdeeld om de samenhang in de activiteiten veilig te stellen
|
|
|
|
|
15 |
Ons verkoopproces heeft de implicaties van online klantengedrag geïntegreerd
|
|
|
|
|
16 |
Ons servicesproces heeft de implicaties van online klantengedrag geïntegreerd
|
|
|
|
|
17 |
De online en offline voorstellen en klantervaringen zijn samenhangend en versterken de positionering van ons verkooppunt
|
|
|
|
|
18 |
Er is een krachtig en gecontroleerd beleid voor het verwerken van leads dat potentiële klanten ten minste 14 dagen opvolgt
|
|
|
|
|
19 |
We hebben een goed functionerend CRM-systeem dat in staat is om met klanten over de complete 'life cycle' relevante contatcen en producten aan te bieden
|
|
|
|
|
20 |
Het verrijken van de data in de CRM is duidelijk gedefinieerd en wordt nauwgezet gevolgd door het management
|
|
|
|
|
21 |
We hebben een duidelijke set KPI's om de resultaten op te volgen
|
|
|
|
|
22 |
Nieuwe ideeën en aanpakken introduceren op basis van "best practices" maakt onderdeel uit van de marketingfunctie.
|
|
|
|
|
23 |
Google AdWords is operationeel, we hebben ons budget en de advertentiedoelen uitgezet en we maken gebruik van een aantal efficiënte trefwoorden
|
|
|
|
|
24 |
De resultaten van onze AdWords-campagnes worden op regelmatige basis (wekelijks) gevolgd, besproken en geoptimaliseerd
|
|
|
|
|
25 |
Onze organisatie maakt gebruik van een duidelijke set benchmarkcijfers (vb. CTR, PPC, conversie ...) om de resultaten van onze online advertentiecampagnes te beoordelen
|
|
|
|
|
26 |
Onze offline advertenties staan altijd in verband met onze online advertenties om het verkeer te optimaliseren (landingspagina's, website)
|
|
|
|
|
27 |
Al onze online advertentieactiviteiten (betaald en in eigendom) worden beheerd via een dashboard en de resultaten ervan worden besproken op managementniveau
|
|
|
|
|
28 |
We hebben een erg actief e-mailbeleid om wekelijks nieuwe en bestaande klanten te activeren
|
|
|
|
|