Sydney Brouwer: Klantgerichter door de crisis

“Klantgerichter door de Crisis” is een volledig digitaal programma ontwikkeld door Sydney Brouwer. Gedurende 6 weken heeft Sydney zijn kennis gedeeld over hoe je als bedrijf in de mobiliteitsbranche klantgerichter te werk kunt gaan. We hebben deze reeks afgesloten met een webinar op locatie bij Porsche Centrum Gelderland:

Dit programma heeft twee doelen:

  • Het fundament leggen voor een klantgerichtere cultuur (eerste 3 weken);
  • Het creëren van meer enthousiaste klanten (laatste 3 weken).

Inspiratieshots

Het programma loopt zes weken en bestaat uit vier inspiratieshots per week. Een inspiratieshot is een video van circa 5 minuten met daarin een les, advies, tip, opdracht of werkvorm die bijdraagt aan de genoemde doelen. Drie inspiratieshots zijn gericht op iedereen in de organisatie. Een inspiratieshot per week is gericht op managers en leidinggevenden en geeft instructies over hoe zij klantgericht werken en denken kunnen stimuleren en faciliteren.

Resultaten

Juist nu kan je beter dan ooit je cultuur klantgerichter maken. In tijden van onzekerheid en chaos is juist inspiratie, energie en een gemeenschappelijk doel nodig om sterker te worden. Het biedt dan ook de volgende resultaten:

  • Verbindt medewerkers rondom een gemeenschappelijk doel: klantgerichter uit de crisis;
  • Zorgt voor vertrouwen en enthousiasme bij je belangrijkste klanten;
  • Creëert ambassadeurs, juist nu;
  • Bouwt en verstevigt de klantgerichte cultuur in je organisatie;
  • Geeft richting en inspiratie in tijden waar veel organisaties zoekend zijn;
  • Leert medewerkers wat hun impact is op de klantbeleving.

Bekijk alle inspiratieshots:

Het belang van een klantgerichte cultuur

Eilandjes in de organisatie

De kracht van klantverhalen

Stap in de schoenen van de klant

Belevingsinflatie

Het belang van improviseren

Hoe werkt cultuur in een organisatie?

Rol van taal in communicatie

Klantgerichtheid-wedstrijd

Luister naar de vraag achter de vraag

Six Star Service

Onverwachte aandacht werkt!

Cultuur in een organisatie

Kill a stupid rule

Terugblik 1e helft

Het klantvierkant

Sammy-situaties

Helper's high

Klantgerichtheid begint bij managers

Het ritme van een klantgericht cultuur

Maak klantgerichtheid makkelijk en mogelijk

Klantgerichtheid is meer dan een cijfertje

De ideale klantbeleving

Hoe nu verder?